Vanliga frågor och svar

Här har vi samlat de vanligaste frågorna som vi brukar få.

Vad kostar det att ta körkort hos på Säffle Trafikskola?

Det är väldigt svårt att säga. Alla har olika lätt eller svårt för att lära sig. Man har också olika förkunskaper. Därför skiljer det sig väldigt mycket åt från person till person. På vår sida Priser har vi några exempel men kom ihåg att det är bara exempel och inga färdiga paket som vi säljer. Ni betalar helt enkelt för det ni behöver.

Jag kommer inte från Säffle och vill gärna bo på trafikskolan. Hur funkar det?

Vi har flera ”hotellrum” som man bor i . Du delar rum med en eller två till. Du tar med egna lakan och håller själva rummet rent. Annars är det riktiga hotellrum med TV, dusch och toa i varje rum.   Vi håller till i ett hotell så det finns eventuellt lediga hotellrum man kan hyra.

Har ni paketpriser?
Nej, det har vi inte. Det är bättre att man köper de lektioner man behöver så blir det varken mer eller mindre än just de lektioner man har behov av.
Min kompis tog nyss körkort. Kan jag använda hans böcker när jag kommer till Säffle Trafikskola?

Om du har böcker hemma kan du använda dom, om dom är nya. Det finns flera olika böcker och alla trafikskolor använder inte samma. Nya uppdateringar kommer varje halvår och risken finns att de inte är aktuella om de är äldre. Med böckerna följer även frågehäften med mera. Se till att alla är med och att frågorna inte är ifyllda. Vi rekommenderar att du köper böcker hos oss så du får de mest aktuella.